10 (+1) dolog a tökéletes hálószobához

sleepingbeauty

Az a bizonyos nyolc óra pihenés. Ami néha csak hét. Esetleg hat. Vagy egy hosszú, munkával vagy szórakozással töltött éjszaka után csupán három.

Te mennyit alszol?

Persze, mindenkiben megvan, hogy sebezhetetlennek hiszi magát, és ideig-óráig bírjuk is a rövid éjszakákat és hosszú nappalokat, rengeteg kávé és/vagy energiaital segítségével.

De a minőségi alvást semmi nem pótolja! Ha már a mennyiség nincs meg, akkor fektessünk minél több hangsúlyt a pihentető alvásra, hogy ne a szundi gond nyomkodásával kezdődjön minden reggel.

(Bevallom, ebben én is bűnös vagyok, de az vesse rám az első követ… – Virág)

Következzen tehát tíz dolog a hálószobádba, amivel garantált a  nyugodt alvás!

Kezdhetjük?

10. Egy kényelmes párna

Fontos, hogy párnánk kényelmes legyen, ne legyen túl puha, hogy megtartsa nyakunkat, és így izmaink erőltetése nélkül tudjuk aludni.

(Na igen, nincs is rosszabb, mint fájó nyakkal ébredni – Lara)

Nézz körül párnánk között ITT!

9. Paplanok

Évszaknak megfelelően válasszunk paplant, úgyhogy nem árt, ha betárazunk két-három különböző vastagságú és anyagú darabbal, mindig jól jön.

(Pláne, ha nem megy a fűtés, és egyszerre kell magadra terítened az összes takaródat, amíg úgy nem nézel ki, mint egy eszkimó – Virág)

Nézd meg paplankínálatunkat ITT!

8.A tökéletes ágynemű(k)

a kép forrása itt

Na és persze az sem mindegy, mibe csomagoljuk a kényelmes párnáinkat és takaróinkat! A műszálas huzatot azonnal felejtsük el, ha nem akarjuk úgy érezni magunkat, mint egy hosszú szaunázás után (a jótékony hatás nélkül). Jó választás a nedvszívó huzat, mert mindannyian hajlamosak vagyunk izzadni álmainkban.

(Én például nemrég csuromvizesen ébredtem, mert azt álmodtam, hogy zombikkal harcolok… nem kéne annyi sorozatot nézni lefekvés előtt – Lara)

Nézd meg ágyneműinket ITT!

7. Megfelelő ébresztő

ebreszto

Egy kicsit szakadjunk el a bútoroktól. Ugye eddig beszéltünk arról, hogy mi minden kell a jó alváshoz (és még fogunk is!), de mi a helyzet az ébredéssel? A legtöbbünknek időben fel kell kelnie, de ezt nem mindegy, hogyan teszi.

Rengeteg különböző ébresztőórát lehet kapni, de a legtöbben persze a telefonjukon állítják be az ébredés idejét. De próbálkoztatok már a különböző ébresztő appekkel? Érdemes utánajárni!

(Tipp: Sleep Cycle! – Virág)

6. Éjjeliszekrény

a kép forrása itt

Éjjeliszekrény a jó alváshoz? Bizony! Egyrészt ide rakod a már említett ébresztődet, másrészt pedig fontos, hogy olyan dolgokkal vedd körül magad elalvás előtt és ébredéskor, amelyek inspirálnak, és pozitív hatással vannak rád. Egy jó könyv lefekvés előtt, családi képek, szobanövény… És persze ne feledkezz meg egy pohár (vagy üveg) vízről sem, jól jön, hogy hidratált maradj, ha éjjel felébredsz szomjasan!

(És próbáld meg nem leverni a dolgokat álmodban! Nekem sikerült. – Virág)

(Jó, de a te éjjelid az egy szék! – Lara)

ITT találsz magadnak éjjeliszekrényt!

5. Növények

a kép forrása itt

Tisztítják a levegőt, otthonosabbá varázsolják mindegyik szobát, megnyugtatnak. Ha nincs még növény a hálószobádban, mindenképp szerezz be egyet!

(És olyat vegyél, amilyet nem nyírsz ki egy hét után. Mint az ismerősöm ismerőse... – Lara)

ITT találsz vázákat és kaspókat!

4. Megnyugtató falak

a kép forrása itt

A fehér különböző árnyalatai, földszínek, visszafogott minták. Óvakodj az élénk, vibráló színektől, és a túl sok mintától, szóval a nagyon menő, nagyon harsány tapétádat inkább lődd el a nappaliban!

(Egyszer egy házibuliban olyan szobában aludtam, ahol egy hatalmas bohóc volt a falra festve. Brrrr… – Virág)

3. Illatgyertyák

a kép forrása itt

Na nem alvás közben, az életveszélyes. De amikor készülődsz aludni, gyújts meg egyet, hogy kellemes, relaxáló illat legyen, mire álomra hajtod a fejed.

(Nekem a fehér tea illatú a kedvencem! – Lara)

Nézd meg gyertyáinkat ITT.

2. Függöny

a kép forrása itt

Nemcsak távol tartja a kíváncsi tekinteteket, de mivel szervezetünk alapvetően arra van programozva, hogy a sötét beköszöntével álmosodjon el, és a világossággal keljen, így a függöny kizárja a fényt, – mert az hozzájárul az aktív hormonok termeléséhez, amelyek éberré tesznek – tehát nem ébredünk fel az első napsugarakra. Nem mellesleg a jó függöny ad egy nagyon megnyugtató hangulatot a szobának, ami a hálónál különösen fontos.

(Arra figyelj, hogy a függönyöd érjen le a földig, a túl rövid függöny olyan, mint a túl rövid ruha. Mindenki észreveszi. – Virág)

Nézz körül függönyeink között!

1. (+1) A szuperkényelmes ágy (és matrac)

Nyilván a lista legfontosabb pontja. Fontos, hogy strapabíró ágykeretet válasszunk, ami nem nyekereg alvás közben! (Az sem árt, ha nem esik össze alattad. Igaz történet. – Lara) És persze szempont, hogy legyen elég helyünk kinyújtózkodni és helyezkedni. A tökéletes matrac pedig elengedhetetlen, gerincünk megköszöni! Olyat válasszunk, ami jó nedvszívó képességgel rendelkezik.

ITT megtalálod ágyainkat.

ITT pedig matracainkat!

Ez a tíz dolog biztosan segít abban, hogy hálószobád tökéletes legyen, és nyugodtan átaludd az éjszakát!

Kövesd a kika Magyarország facebook oldalát, és ne felejts el jobb oldalt felül feliratkozni az új bejegyzésekért!

Az eddigi 10 dolog sorozatunk eddigi részeit olvastad? Kattints a képekre, ha még nem!

10dolog2

10dolog

Virág és Lara otthonát se hagyd ki!

virag

lara